Friday 18 November 2011

Day 2.5 - NAMISEOUM Part 4



Di 2/6 perjalanan, ada kawasan menjual makanan. Jadi kami singgah beberapa minit untuk tengok2 dan kot2 ada makanan yang boleh di beli dan dimakan. Selain aku, yg lain semua ada bawa air minuman. Dan ketika itu aku mmg sgt kehausan. Jadi beli air mineral dgn harga 1000won sebotol.

Loo Kar Yee

Mula2 aku fikire mahal, biasa lah kawasan perlancongan. Tapi sebenarnya tidak. Harga lebih kurang sahaja dgn tempat lain. 

Owh kami beli aiskrim ni. Sgt sedap. 2500won satu.

Kawasan sekitar

Oh aku beli juga Churros tu. Fakrul kata sedap. Tapi aku makan langsung tak sedap. Harga cuma 1000won sebatang. Die macam roti yg digoreng jadi keras yang di tabur gula. Aku tak suka sebab rasa tak kene dan agak berminyak.

Suhu ketika ini lebih kurang 15 darjah celcius rasanya. Sgt selesa. Pekena aiskrim mahupun minuman panas, dua2 sgt kene.

Sebelah kawasan menjual makanan, ada mcm banggunan lama.

Dapur lama. Dapur ini Fakrul kata bukan sekadar dapur untuk masak, juga dijadikan heater ketika winter. Aku pun tak pasti kenapa dengan Dima tu ._.

Restoran

Restoran lagi

Ini macam muzium kot? Kitorang tak masuk pun.

Winter Sonata Gallery

Winter Sonata Gallery

Obviously semua gambar2 Winter SOnata semasa di Nami Island ini.

Aku pun tak pasti ini vandalism ke tidak 

Masa tengok2 gambar ni, tiba2 aku teringat kawan aku di bangku sekolah menengah dulu. Wan Joe nama gelarannya. Die sangat meminati Winter SOnata sehingga memaksa orang lain tengok. Termasuk la aku. Tapi ketika itu aku hanya tengok beberapa episod awal sahaja. Kemudian aku sudah bosan kerana jalan ceritanya asik bercinta putus bercinta putus.

AKu tak pasti die masih obsess ke tidak dgn Winter SOnata. Tapi sangat seronok kalau die masih obsess, maka dia akan cemburu dengan aku hagagaga. Okay tapi aku kagum dgn komposisi gambar2 dan treatment yg diberikan pada setiap gambar. 

Kedai cenderahati. Kenapa ada tulisan mcm thailand tu.

Dalam kedai itu. Yaaa i know, semua kat sini sweet2.

ermm

hmm

humm

Sebenanrnya ada beberapa barang yg aku sgt berminat nak beli. Tapi sbb agak mahal jadi aku fikir beli tempat lain sahaja lah. Mungkin lebih murah. Tapi bki 8 hari di Korea selepas itu, aku dah tak jumpa apa yg aku nak beli tu. Okaaay sgt menyesal. Pengajaran, next time jumpa dan rasa nak beli, beli je. Unless sure betul2 ada kedai lain di tempat lain yg menjual barang yg sama.

Ermmm...

no komen ._.

Okaaay kawasan ni mmg cantik. Lokasi penggambaran.

Aku pun tak sure Kar Yee tgh tunggu siapa.

Cube bayangkan pokok2 tu daunnya merah kuning oren ._.
xpun waktu winter ._.
Dan kawasan tu takde orang ._.



.

No comments: