Monday 2 April 2012

Day 4.6 - HALLA-SAN (part 5)


Waktu ini permandangan sgt cantik. Tapi makin panas sbb sudah tengah hari. Tapi angin yg datang bertiup sgt sedap dan nyaman.

Masih naik walaupun sudah 1 jam 30 minit! Sepatutnya aku gunakan 30 minit untuk turun. Tapi sgt degil.

Oh kawasan area2 sini juga mcm ada byk sedang dibaik pulih. Atau pun di naik taraf.

Terus naik!

Tak nak turun lagi!

Melihat ke bawah. Tapi dalam hari kata, sikit lagi la, dalam 100m ke.

Naik! Naik!





Tapi perjalanan mula masuk mcm dalam kawasan yg penuh pokok. Bukan lalu di tepi tebing dgn permandangan cantik lagi. Aku cuba ke depan lagi kot2 boleh nampak permandangan.

Tapi kecewa. Hanya penuh pokok2. Tak tahu bila akan nampak permandangan lagi. Mungkin beratus meter lagi. Memakan byk masa. Aku cuma tinggal 25 minit sahaja untuk turun!

Akhirnya di sini lah aku berhenti. Rehat sekejap 2 minit untuk minum dan makan energy bar. Biarlah tiang ini menjadi saksi aku pernah ke sini. Sob sob. Sgt sedih kene patah balik.

Patah balik sehingga nampak permandangan cantik.

Dan ambil gambar sikit2.

Nasib baik la bawak tripod.

Masa untuk berlari turun! 20 minit sahaja lagi!

Tapi bila sampai kawasan byk org, kne berjalan. Kalau tak susah akan terlanggar. Lagi2 aku bawa beg galas dan tripod. Susah dengan jalan kecil dan ramai orang.

Subahanallah. Kecantikan permandangan yg tak terungkap dgn kata2.

Skali dari jauh nampak ramai sgt orang beratur untuk turun. Sudah..... Mmg lambat lah mcm ni sampai bawah. Harap2 sempat sampai sebelum jam 1 tgh hari.

Beratur turun.



_______________________________________________________________________________

Gambar2 yg seterusnya adalah gambar puncak Halla-san, disertakan bersama alamat gambar tersebut diambil. Agak kecewa tak dapat sampai puncak. Tapi apa boleh buat. Cuma ada 2 jam. Ajushi teksi kata kurang2 kne ada 6 jam untuk pergi dan balik. Takpe2, kita pasti berjumpa juga satu hari nnt puncak Hallasan.




















.


No comments: