Wednesday 23 November 2011

Day 2.11 - NAMISEOUM Part 10


Sampai di kawasan jeti, kami singgah2 dulu di kedai2 di kawasan itu untuk melihat cenderahati dan barangan lain.

Banyak juga dijual buku dan gambar.

Glove

Makanan ringan

Cuaca ketika itu tidaklah sejuk sgt untuk menghayati makanan2 panas ini. Suhu lebih kurang 16-18 darjah Celcius.

Potato ini manis dan sgt sedap >_<

Jagung itu juga sedap

Oh aku beli sweat potato itu dgn harga 2000won. Harga asal 2500won sebekas tp makcik tu bg diskaun sikit. Kemudian tiba2 Fakrul dapat satu lagi bekas free ._.

Fish paste

Anjing2 mini di korea

Menara untuk naik musang terbang ke Nami Island.

Ada juga Bungee jumping!!! Masa mula2 aku datang igt ada construction ape. Tp sbb baru lepas makan takkan nak naik kan. hmmpphhhhh!

Odw nk cari teksi

Ahjuma dan ahjushi sedang duduk2 lunch.

7 eleven yg tidak terkenal di Korea.

Beratur nak naik teksi

Sudah sampai di Gapyeong Station. Rasa 4 minit je naik teksi. Dekat sgt. Masa pergi die ikut jalan jauh. Kali ini xsampai 3000won rasanya. ATau lebih sikit.

Jadual bas dan feri untuk ke Nami Island.

Topup E-Money

Di station itu juga ada semacam pameran seni dan barang2 lama.

Lukisan yg cantik

Sgt cantik yg air itu

Lagi lukisan

Di lantai pula adalah lantai kaca/plastik dan dibawahnya boleh nampak kawasan mereka korek untuk barang2 arkeologi. Kalau aku tak salah. Dima kata mungkin kubur. Aku fikir kawasan ini dulu memang kawasan arkeologi, orang korek2 untuk cari barang purba. Tapi nk buat station pada tapak ini, maka dia buat begini. Aku rasa la.



No comments: